تماس تلفنی نخست‌وزیران قطر و پاکستان در مورد ایران / آل ثانی پس از سفر به آمریکا با شهباز شریف گفت و گو کرد

خبرآنلاین یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 12:55
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر پس از سفر به آمریکا و رایزنی با مقام‌های آمریکایی در تماسی تلفنی با شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان که کشورش میانجی‌گری مذاکرات جاری میان ایران و آمریکا را بر عهده دارد، گفت و گو کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، تماسی تلفنی با جناب آقای محمد شهباز شریف، نخست‌وزیر جمهوری اسلامی پاکستان برقرار کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه قطر در جریان این تماس، روابط همکاری میان دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن بررسی شد. همچنین طرفین درباره آخرین تحولات منطقه و تلاش‌های میانجی‌گرانه پاکستان با هدف کاهش تنش‌ها که به تقویت امنیت و ثبات در منطقه کمک می‌کند، بحث و تبادل نظر کردند.

نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه در این گفتگو، مراتب قدردانی دولت قطر را از تلاش‌های جمهوری اسلامی پاکستان و تمامی طرف‌هایی که با میانجی‌گری و مساعی جمیله خود در دستیابی به آتش‌بس میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران نقش داشتند، ابراز نمود.

ایشان همچنین بر حمایت کامل دولت قطر از تلاش‌های میانجی‌گرانه پاکستان جهت پایان دادن به بحران از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز تأکید کرد و ضرورت همکاری و پاسخ مثبت تمامی طرف‌ها به این تلاش‌ها را یادآور شد؛ چرا که این امر به ایجاد شرایط مناسب برای پیشرفت در مذاکرات و دستیابی به یک توافق جامع که ضامن صلح پایدار در منطقه باشد، کمک خواهد کرد.

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.