جلوگیری از آتش زدن بقایای کشاورزی در خرمشهر با آموزش کشاورزان

خبرگزاری مهر یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 13:52
اهواز - مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: در قالب پویش پایداری سرزمین، سوزاندن بقایای گیاهی در مزارع این شهرستان ممنوع شده و آموزش‌های گسترده برای کشاورزان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن دشتی‌نژاد پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفتگویی رسانه‌ای بیان کرد: پویش پایداری سرزمین با محوریت جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی در خرمشهر اجرا شده و در این راستا تاکنون ۲۵ کارگاه آموزشی برگزار شده است.

وی افزود: در قالب این برنامه، ۷۵۰ نفر-روز آموزش تخصصی برای بهره‌برداران بخش کشاورزی برگزار شده و همچنین آموزش‌های چهره‌به‌چهره در مزارع برای هزار و ۵۰۰ نفر-روز اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر توضیح داد: در کنار اقدامات آموزشی، دستگاه‌های موور و بیلر برای جمع‌آوری بقایای گیاهی در منطقه مستقر شده‌اند و با متخلفانی که اقدام به سوزاندن بقایای گیاهی کنند برخورد قانونی شده و به مراجع ذی‌صلاح معرفی خواهند شد.

وی در ادامه به بررسی روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در نشست مشترک مسئولان، روند اجرای طرح یک‌هزار و ۷۰۰ هکتاری و همچنین توسعه مجتمع دامپروری خرمشهر مورد بررسی قرار گرفت.

دشتی‌نژاد بیان کرد: در این نشست موانع اجرایی پروژه مطرح شد و مقرر شد پس از تکمیل مطالعات مشاور استان و انجام بررسی‌های کارشناسی، مراحل نهایی اجرای این طرح‌ها دنبال شود.

وی تأکید کرد: اجرای این طرح‌ها نقش مهمی در توسعه بخش کشاورزی و دامپروری خرمشهر و افزایش ظرفیت تولید در منطقه خواهد داشت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.