زاهدان رکوردار گرم ترین مرکز استان در کشور شد

خبرگزاری مهر یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 14:09
زاهدان - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان شهر زاهدان نیز با ثبت دمای ۳۹ درجه سلسیوس، گرم‌ترین مرکز استان کشور بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حیدری گفت: عصر روز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۵، ایستگاه تازه‌تأسیس کهورک با ثبت دمای ۴۶.۵ درجه سلسیوس به عنوان گرم‌ترین نقطه کشور شناخته شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در همین روز شهر زاهدان نیز با ثبت دمای ۳۹ درجه سلسیوس، گرم‌ترین مرکز استان کشور بود.

وی تصریح کرد: در مجموع ۲۳ ایستگاه هواشناسی در سطح استان دمای بالاتر از ۴۰ درجه سلسیوس را ثبت کردند.

حیدری بیان کرد: پس از کهورک، ایستگاه دلگان با ثبت دمای ۴۵ درجه سلسیوس در رده بعدی گرم‌ترین نقاط کشور قرار گرفت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت ایستگاه کهورک بیان کرد: ایستگاه تمام‌خودکار کهورک در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۴ افتتاح شد و به دلیل قرار گرفتن در ورودی کویر لوت و مجاورت با منطقه شورگز، از نظر پایش شرایط جوی منطقه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.