بیش از ۹۰۰ هزار لیتر گلاب از گلستان‌های آذربایجان ‌غربی استحصال می شود

خبرگزاری مهر یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 14:20
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از آغاز فصل برداشت گل محمدی در استان از اواخر اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰۰ هزار لیتر گلاب از گلستان‌های استان استحصال شود.

محمدرضا اصغری در گفتگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت روز ملی گل محمدی و گلاب اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هکتار از اراضی آذربایجان‌غربی زیر کشت گل محمدی قرار دارد که از این میزان، ۲۵۰ هکتار بارور است.

وی افزود: سالانه بیش از ۷۲۰ تن گل تر از مزارع گل محمدی استان برداشت می‌شود که از این میزان، بیش از ۹۰۰ هزار لیتر گلاب تولید و استحصال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: بخش عمده گل‌های برداشت شده برای عرق‌گیری و تولید گلاب استفاده می‌شود، همچنین حدود ۱۵ درصد از گل‌ها به صورت گلبرگ خشک برای تولید محصولاتی مانند مربا و گل‌قند و حدود پنج درصد نیز به شکل غنچه خشک برای صادرات فرآوری می‌شود.

اصغری با اشاره به ارقام کشت شده در استان گفت: عمده ارقام گل محمدی در آذربایجان‌غربی رقم گل محمدی خوی است و بیشترین سطح زیر کشت این محصول نیز در شهرستان‌های خوی و ارومیه قرار دارد.

وی یادآور شد: میانگین عملکرد برداشت گلبرگ در هر هکتار از گلستان‌های استان حدود سه هزار کیلوگرم است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.