نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا مشخص شد

فرارو یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 17:20
مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال آسیا پس از حدود هفت‌سال وقفه در ۲۰۲۷ برگزار می‌شود و گیتی‌پسند اصفهان به‌عنوان قهرمان فوتسال ایران در ۲۰۲۶، نماینده کشورمان در این رقابت‌ها خواهد بود.

به‌دنبال برپایی جلسه میان علیرضا جنتی، مدیرعامل گروه صنایع گیتی‌پسند اصفهان و اعضای هیئت‌رئیسه سازمان لیگ فوتسال که در دفتر رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد، احسان کامیانی، رئیس سازمان لیگ فوتسال با اشاره به اهمیت حضور در رویدادهای بین‌المللی برای فوتسال ایران اظهار کرد: طبق تقویم اعلامی کنفدراسیون فوتبال آسیا، جام باشگاه‌های فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۷ برگزار خواهد شد، تیم فوتسال «گیتی‌پسند اصفهان» قهرمان فوتسال ایران در ۲۰۲۶ به‌عنوان نماینده ایران در مسابقات ۲۰۲۷ آسیا شرکت خواهد کرد.

فوتسال جام باشگاه‌های آسیا اولین بار به‌صورت یک دورهٔ آزمایشی در سال ۲۰۰۶ با حضور شش تیم برتر آسیا برگزار شد و اولین دورهٔ رسمی این مسابقات، در ۲۰۱۰ و زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور ده تیم در دو گروه پنج تیمی برگزار شد که در نهایت از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ با حضور هشت تیم و پس از آن با حضور ۱۲ تیم تا ۲۰۱۹ برگزاری آن ادامه داشت. 

در طول این مسابقات تیم‌های ایرانی، فولاد ماهان، تاسیسات دریایی، گیتی‌پسند و مس سونگون با چهار مقام قهرمانی و چهار نایب‌قهرمانی و یک‌عنوان سومی از پرافتخارترین کشورهای قاره کهن هستند.

نزدیک به هفت سال است بعد از شیوع ویروس کرونا و از ۲۰۱۹، مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تعطیل شده و حال بعد از سال‌ها انتظار دوباره چشم فوتسالی‌ها به بازی‌های آسیایی روشن می‌شود.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.