سفیر پاکستان: مذاکرات آمریکا و ایران به بن‌بست نرسیده و ادامه دارد

الف یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 20:25
سفیر پاکستان در روسیه با ابراز خوش‌بینی درباره آینده مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا گفت که مذاکرات بین تهران و واشنگتن به بن‌بست نرسیده و ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، فیصل نیاز ترمذی سفیر پاکستان در روسیه در مصاحبه با تاس خاطرنشان کرد: ایران و آمریکا در مذاکرات خود به بن‌بست نرسیده‌اند و گفت‌وگوها با میانجیگری پاکستان ادامه دارد.

این دیپلمات در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: مذاکرات به بن‌بست نرسیده است. بن‌بست زمانی است که طرف‌ها کاملاً گفت‌وگو با یکدیگر را متوقف کنند. خدا را شکر، آنها همچنان از طریق پاکستان با هم تبادل پیام دارند. همین مساله امید زیادی به من می‌دهد.

وی تأکید کرد: به‌عنوان یک دیپلمات، معتقدم دقیقاً این وظیفه ماست. مأموریت ما جلوگیری از جنگ یا متوقف کردن آن است و فکر می‌کنم در انجام این وظیفه عملکرد نسبتاً خوبی داشته‌ایم.

ترمذی گفت: مذاکرات ادامه دارد و ما باور داریم که دیر یا زود نتیجه‌ای حاصل خواهد شد. مذاکرات گاهی ممکن است سال‌ها طول بکشد. اگر به تاریخ جنگ کره نگاه کنید، سه تا چهار سال مذاکره انجام شد. درباره ویتنام، پنج تا ۶ سال مذاکره صورت گرفت. کارزار شوروی در افغانستان، سال‌ها مذاکره در ژنو را به‌دنبال داشت. مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر نیز سال‌ها طول کشید.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.