«جنگ با ایران کاری کرد که قبلاً غیرممکن به نظر میرسید: مجبور شدن آمریکاییها به بازنگری در عادت رانندگی همهجا و همهوقت.»
نشریه اقتصادی فورچون نوشته: شاید تنشها در خاورمیانه با آتشبس موقت کم شود اما قیمت بنزین در آمریکا پایین نخواهد آمد.
قیمت متوسط هر گالن بنزین معمولی جمعه گذشته ۴.۵۴ دلار بود، در حالی که قبل از جنگ حدود ۳ دلار بود؛ یعنی بالاترین قیمت از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲.
بر اساس نظرسنجی ایپسوس/ واشنگتن پست/ ایبیسی نیوز:
با اینکه افزایش قیمت بنزین در آمریکا نسبت به اروپا و آسیا کمتر است، اما چون آمریکاییها سالانه بهطور متوسط بیش از ۱۳ هزار مایل رانندگی میکنند و بسیاری از کارهای روزمره به خودرو وابستهاند، فشار آن بیشتر احساس میشود. نبود جایگزینهای گسترده حملونقل عمومی، آنها را مجبور میکند یا هزینه بیشتری بپردازند یا راههایی برای کمتر رانندگی کردن پیدا کنند.
این موضوع نه تنها اقتصادی، بلکه سیاسی هم هست: بسیاری از رأیدهندگان ترامپ را مقصر افزایش قیمت بنزین میدانند. بنزین همیشه جایگاه ویژهای در ذهنیت آمریکاییها داشته است، چون قابلمشاهده، پرکاربرد و اجتنابناپذیر است و میتواند نشانهای از نارضایتی مردم باشد.