پیش‌بینی تولید ۴۵۰۰ تن جو از مزارع آبی شهرستان سربیشه

خبرگزاری مهر سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 18:18
بیرجند- مدیر جهادکشاورزی شهرستان سربیشه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن جو از این مزارع برداشت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدی ظهر سه‌شنبه در گفتگو با رسانه‌ها از آغاز برداشت محصول جو در سطح هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع آبی این شهرستان خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن جو از این مزارع برداشت شود.

وی بیان کرد: برداشت جو با استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه انجام می‌شود تا علاوه بر افزایش سرعت و کاهش ضایعات، بهره‌وری مزارع نیز به حداکثر برسد.

محمدی با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و مراقبت‌های مستمر کشاورزان، پیش‌بینی می‌شود محصول امسال از نظر کیفیت و عملکرد رضایت‌بخش باشد.

وی با بیان اینکه کشت جو نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی و تقویت اقتصاد کشاورزی منطقه دارد، افزود: کارشناسان جهادکشاورزی به‌طور مستمر مزارع را رصد می‌کنند تا عملکرد محصول بهینه شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سربیشه اظهار داشت: تأمین نهاده‌های مورد نیاز، آموزش‌های فنی و تسهیل فرآیند برداشت از جمله برنامه‌های ما برای کمک به کشاورزان است تا محصول با کیفیت بالا و کمترین ضایعات روانه بازار شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.