
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شرکت توانیر؛ با توجه به ناترازی برق که در فصل تابستان اتفاق میافتد، امسال برنامههایی برای صرفهجویی هم در بخش خانگی، تجاری و کشاورزی و هم در بخش اداری تهیه شدهاست.
بخش اداری؛
بخش اداری امسال ملزم شدند، در ساعت اداری ۳۰ درصد از مصرف برق خود و بعد از ساعت ۱۳ به میزان ۷۰ درصد از برق خود را کاهش دهند.
مشترکان خانگی؛
مصرف در الگو: برای مشترکانی که در الگو مصرف کنند، تشویقهایی در نظر گرفته شده است.
مصرف خارج از الگو: از مشترکان با الگوی نامتعارف، به میزان ۵ برابر تعرفه معمولی دریافت میشود.
تشویق استفاده از ژنرانور؛
مشترکان خانگی: برای هر کیلووات ساعت ۲۰۰۰ تومان از آنها خریداری میشود.
مشترکان تجاری: در صورت استفاده از ژنراتور، متناسب با تعرفه از قبض آنها کم میشود.
کل کسانی که خارج از الگوی متعارف مصرف برق دارند، به میزان نیم درصد کل مشترکان هستند، که تعرفه آنها به میزان ۴۰ تا ۴۵ برابر مشترکانی هستند که در الگو مصرف میکنند.