اندر حکایت ری برندینگ خشم حماسی!

همشهری آنلاین چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 16:56
قضیه از آنجا جدی‌تر شده که مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، هفته گذشته گفته عملیات خشم حماسی به پایان رسیده است.

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: با تغییر برچسب‌، واقعیت‌ها تغییر نمی‌کند. یکی باید این را به دولت دونالد ترامپ بفهماند. چرا؟ چون بعد از انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی که در آن ترامپ خواستار تغییر نام اداره مهاجرت آمریکا از آیس (ICE) به نایس (NICE) شده بود تا خبرنگاران مجبور باشند هر روز از «ماموران نایس مهاجرت» صحبت کنند (همان‌هایی که به بازداشت غیرنظامیان و جداسازی خانواده‌ها متهم‌اند)، حالا گزارشی منتشر شده که دولت ترامپ می‌خواهد در ماجرای عملیات نظامی علیه ایران نیز با تغییر نام این عملیات از «خشم حماسی» به «عملیات پتک سنگین»، کنگره آمریکا را قانع کند که با یک عملیات جدید طرف است و در نتیجه مهلت ۶۰ روزه برای اخذ مجوز دوباره از نو آغاز شود.

قضیه از آنجا جدی‌تر شده که مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، هفته گذشته گفته عملیات خشم حماسی به پایان رسیده است.

اما مسئله اینجاست که تغییر نام، شکست سنگین و واقعیت‌های موجود را عوض نمی‌کند؛ تبعات جنگ ترامپ و هزینه‌های سیاسی، نظامی اقتصادی آن را نمی‌شود با یک اسم تازه و بازی‌های تبلیغاتی از حافظه آمریکایی‌ها پاک کرد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.