ثبت حضور گربه پالاس برای نخستین بار در زبرخان 

خبرگزاری مهر چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 17:11
مشهد- سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست زبرخان گفت: برای نخستین‌بار از حضور گربه پالاس یکی از هشت گربه سان کشور در زبرخان تصویربرداری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن شیرمحمدی اظهار کرد: مامورین حفاظت محیط زیست شهرستان زبرخان در جریان ماموریت پایش منطقه حفاظت‌ شده بینالود در حوزه استحفاظی این شهرستان در منطقه شهر درود برای نخستین بار موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده گربه پالاس شدند؛ رویدادی که بار دیگر اهمیت این زیستگاه را در حفاظت از گونه‌های ارزشمند و حیاتی نشان می‌دهد.

سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست زبرخان بیان کرد: مناطق حفاظت ‌شده بینالود به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های گربه پالاس در استان شناخته می‌شود.

وی افزود: این گونه در گذشته نیز در شهرستان زبرخان به دفعات مشاهده و گزارش شده بود اما تصویربرداری از آن برای نخستین بار در این منطقه ثبت شد و تکرار مشاهده این گربه نادر در این منطقه نیز بیانگر شرایط مطلوب زیستگاه و احتمال افزایش جمعیت گونه کمیاب در این محدوده است.

شیرمحمدی بیان کرد: مشاهده مجدد این گونه ارزشمند جانوری، نشانه‌ای از آرامش و فراهم بودن شرایط لازم برای حضور و تداوم حیات این گونه با ارزش است؛ موضوعی که در نتیجه تلاش‌های مداوم محیط‌بانان و حفاظت مؤثر مناطق حاصل می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.