غریب‌آبادی: بریکس زمانی نقش ایفا خواهد کرد که به سکویی برای دفاع از حقوق ملت‌ها تبدیل شود

پارسینه چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 17:17
غریب‌آبادی: حضور ایران در بریکس، انتخابی جهت تقویت چندجانبه‌گرایی است.

به گزارش پارسینه و به نقل از مشرق، کاظم غریب‌آبادی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در توئیتر نوشت:

دیروز و امروز نشست هماهنگ کنندگان ملی بریکس در دهلی نو برگزار شد و نشست وزرای امور خارجه نیز فردا و پس فردا برگزار خواهد شد.

حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در سازوکارهایی مانند بریکس، بیانگر انتخابی راهبردی برای تقویت چندجانبه‌گرایی واقعی، گسترش همکاری‌های برابر و مشارکت در شکل‌دهی به نظمی عادلانه‌تر در روابط بین‌الملل است.

نشست وزرای خارجه بریکس در دهلی‌نو می‌تواند فرصتی مهم برای گفت‌وگو درباره آینده همکاری‌های جنوب جهانی، اصلاح حکمرانی اقتصادی بین‌المللی، توسعه تجارت مستقل، تقویت پیوندهای مالی و بانکی، و کاهش وابستگی کشورها به سازوکارهای تبعیض‌آمیز و یکجانبه باشد.

جمهوری اسلامی ایران، با ظرفیت‌های ژئوپلیتیکی، انرژی، ترانزیتی، علمی و انسانی خود، می‌تواند سهمی مؤثر در دستورکار بریکس برای توسعه متوازن، امنیت اقتصادی، اتصال منطقه‌ای و تقویت صدای کشورهای مستقل ایفا کند. در این مسیر، مخالفت با اقدامات قهری یکجانبه آمریکا و آثار غیرقانونی و ضدتوسعه‌ای آن، بخشی جدایی‌ناپذیر از دفاع از عدالت اقتصادی و حق ملت‌ها برای توسعه است.

بریکس زمانی نقش تاریخی خود را کامل‌تر ایفا خواهد کرد که به سکویی برای همکاری برابر، احترام متقابل، استقلال تصمیم‌گیری و دفاع از حقوق ملت‌ها در برابر انحصار، تحریم و سیاست اجبار تبدیل شود. مسیر آینده جهان از همکاری، عدالت و چندجانبه‌گرایی واقعی می‌گذرد.

4649794

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.