صدور قبض برق تا سقف ۶۰ هزار تومان در ماه برای مشترکان خوش مصرف

صدا و سیما چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 17:23
معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: کسانی که مصرف برقشان زیر الگو است ماهانه ۶۰ هزار تومان محاسبه می‌شود و برای کسانی که بیش از الگو مصرف می‌کنند به صورت پلکانی و افزایشی خواهد بود.

مصطفی رجبی‌مشهدی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: مهمترین کاری که دولت از خودش شروع کرده این است که سیستم‌های سرمایشی را باید یکساعت قبل از پایان ساعت کاری در مناطق غیر گرمسیر خاموش  و در مناطق گرمسیر هم همزمان با خاتمه کارشان این کار را  انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه سازمان امور استخدامی ساعات کاری ادارات از روز شنبه از ۷ صبح تا ۱۳ می‌باشد بنابراین انتظار می‌رود تمامی همکاران از ساعت ۱۲ سیستم‌های سرمایشی خود را به منظور صرفه جویی و مدیریت انرژی خاموش کنند.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو تاکید کرد: بر این اساس در طی فعالیت ادارات دمای درجه سیستم‌های سرمایشی روی عدد ۲۵ درجه تنطیم شود و اگر هموطنان موردی از قبیل سرمای بیش از حد ادارات، نهاد‌های دولتی و غیردولتی از جمله بانک‌ها مشاهده کردند حتما از طریق شماره تماس ۱۲۱ گزارش دهند ما حتما برخورد می‌کنیم و اداره‌ای که منجر به افزایش مصرف شده باشد برابر ضوابط برخورد می‌کنیم.

رجبی مشهدی افزود: همچنین هموطنانی که مصرف برقشان زیر الگو است با بیش از ۱۰ درصد صرفه جویی، می‌توانند از پاداش‌هایی از جمله ۳۰ درصدی قبض برق برخوردار شوند و این پاداش و کم مصرفی باعث تأمین برق کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان دقیق صرفه‌جویی انرژی باید بر اساس ساعات صرفه‌جویی شده محاسبه شود، گفت: وزارت نیرو موافق اصلاح ساعت رسمی کشور حدود ۱۰۰۰ مگاوات است که این خود کاهش مصرف را به دنبال خواهد داشت ولی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در همه ابعاد در حال بررسی این موضوع هستیم که امیدواریم تصمیم مطلوبی اتخاذ شود ولی فکر می‌کنم این موضوع به امسال نرسد ولی امیدواریم برای سال آینده این مسئله اجرایی شود.

رجبی مشهدی همچنین در ادامه در خصوص نیروگاه‌های برق آبی و تجدید پذیر نیز اضافه کرد: امسال میزان ظرفیت تولید نیروگاه‌های تجدیدپذیر نسبت به سال گذشته ۴ برابر شده و نیروگاه‌های برق آبی هم به دلیل افزایش بارش‌ها نسبت به گذشته مطلوب گزارش شده است که خوشبختانه تولید بیشتری دارند.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو از ثبت صرفه‌جویی بی سابقه در مصرف سوخت نیروگاهی در بخش تولید برق کشور خبر داد و گفت: همچنین با افزایش چشمگیر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و بهبود قابل توجه توان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، امسال روزانه بیش از 25 میلیون لیتر گازوئیل در نیروگاه‌های حرارتی مصرف نشده و یا به عبارتی صرفه جویی شده است.

رجبی مشهدی از صدور قبض برق تا سقف ۶۰ هزار تومان در ماه برای مشترکان خوش مصرف خبر داد و افزود: برای کسانی که مصرف برقشان زیر الگو است حدود ماهیانه ۶۰ هزار تومان محاسبه می‌شود و برای کسانی که بیش از الگو مصرف می‌کنند به صورت پلکانی و افزایشی خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین برای کسانی که بیش از چند برابر الگو مصرف برق دارند قبض برق میلیونی صادر خواهد شد و کسانی که پر مصرف هستند بدانند که با افزایش مصرف قبوض سنگینی برایشان صادر خواهد شد.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو تصریح کرد: توصیه من به هموطنان پر مصرف این است که از همین الان تمهیداتی اتخاد کنند کولر‌های اضافی، چراغ‌های روشن را خاموش کنند و مصرف خود را بهینه کنند اگر بتوانند از نیروگاه‌های خورشیدی کوچک استفاده کنند علاوه بر این که منجر به کاهش مصرف می‌شود از پاداش صرفه جویی امسال هم که حدود ۳۰ درصد قبض می‌باشد می‌توانند برخوردار باشند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید