ایمن‌سازی جاده‌های هرمزگان

دنیای اقتصاد پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 00:05
دنیای‌اقتصاد – بندرعباس: استان هرمزگان که روزگاری مسیرهای پرخطر آن به‌ویژه در محورهای روستایی و کم‌برخوردار، نامش را در آمار سوانح جاده‌ای پررنگ کرده بود، امروز گامی اساسی در مسیر ایمنی و توسعه برداشته است. افتتاح پل «شهدای خورگو» در محور بندرعباس - خورگو و همزمان آغاز عملیات بهسازی این مسیر، نه فقط یک طرح راهداری، بلکه تحولی راهبردی در نگاه به حمل‌ونقل ایمن و دسترسی عادلانه به زیرساخت‌ها است.

در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی، پل «شهدای خورگو» با هدف کاهش سوانح و بهبود دسترسی‌های ارتباطی به بهره‌برداری رسید. عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان، با اشاره به مشخصات فنی این پل گفت: پل شهدای خورگو با هشت دهانه ۲۰متری، طول کلی ۱۶۰متر و عرض ۱۲متر ساخته شده است. وی افزود: احداث این پل برای ارتقای ایمنی، تسهیل تردد و رفع یکی از نقاط حادثه‌خیز محور بندرعباس - خورگو در دستور کار قرار گرفت و اکنون به اتمام رسیده است. شرفی همچنین از آغاز عملیات اجرایی بهسازی محور خورگو خبر داد و گفت: بهسازی این محور به طول ۱۰کیلومتر با هدف ارتقای ایمنی تردد، بهبود زیرساخت‌ها و تسهیل دسترسی ساکنان منطقه آغاز شده است. وی توضیح داد: این طرح در قالب دو فاز ۱۰کیلومتری برنامه‌ریزی شده تا در نهایت کیفیت و ایمنی این مسیر مهم به شکل قابل‌توجهی افزایش یابد.

محمد آشوری، استاندار هرمزگان، در این مراسم با تاکید بر اولویت توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای، به‌ویژه در مناطق روستایی و کمتر برخوردار گفت: اجرای طرح‌های بهسازی راه‌ها و ارتقای ایمنی محورها، علاوه بر کاهش سوانح، به تسهیل دسترسی مردم، تقویت ارتباطات منطقه‌ای و رونق اقتصادی کمک می‌کند. این اظهارات نشان‌دهنده رویکرد تحلیلی استان به نقش راه‌ها در توسعه متوازن است. بهره‌برداری از پل شهدای خورگو و آغاز بهسازی محور خورگو را باید نقطه عطفی در ایمنی‌سازی مسیرهای پرتردد هرمزگان دانست. با توجه به آمار ارائه‌شده از سوی اداره‌کل راهداری مبنی بر وجود ۱۲هزار و ۸۳۸کیلومتر راه در استان (شامل ۹ هزار و ۹۳۸ کیلومتر راه روستایی)، تمرکز بر نقاط حادثه‌خیز و محورهای روستایی بالای ۲۰خانوار، نشان‌دهنده تحول از نگاه سطحی به راه‌سازی به سمت راهداری هوشمند و ایمن‌محور است. این گزارش نشان می‌دهد که هرمزگان در مسیر «اولویت ایمنی بر کمیت راه‌ها» گام برمی‌دارد. بهره‌برداری از پل شهدای خورگو و آغاز عملیات بهسازی محور خورگو، گامی موثر در ارتقای ایمنی تردد، کاهش سوانح جاده‌ای و بهبود خدمات حمل‌‌ونقل در استان هرمزگان به شمار می‌رود.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید