امارات و اسرائیل روابط خود را علنی‌تر می‌کنند

افکار نیوز پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 06:49
کارشناسان اسرائیلی به کانال ۱۲ این رژیم گفتند که علی‌رغم سفرهای پیشین نتانیاهو به امارات، اما این بار تصمیم گرفته شد تا به شکل علنی اعلام شود.

 کانال ۱۲ اسرائیل در گزارشی از سفر مخفیانه بنیامین نتانیاهو به امارات، خبر داد که دیدار وی با بن زاید در شهر العین و در تاریخ ۲۶ مارس (۶ فورردین) انجام شده است.به گفته این شبکه، علی‌رغم اینکه این اولین سفر نتانیاهو به امارات نبود، اما این بار تصمیم بر این شد که به شکل علنی اعلام شود.این شبکه در گزارش خود افزود که تل آویو و ابوظبی منافع مشترکی در علنی‌ کردن روابط دوجانبه دارند.ساعاتی پیش رسانه‌های مختلف از جمله خبرگزاری رویترز و شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در خلال جنگ ایران سفری مخفیانه به امارات متحده عربی داشته و در آنجا با محمد بن زاید، دیدار کرده است.دفتر نتانیاهو این سفر را تأیید و در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سفر «منجر به یک پیشرفت تاریخی در روابط بین اسرائیل و امارات متحده عربی شده است.»در ۱۳ اوت ۲۰۲۰، اسرائیل و امارات توافق‌نامه ای را با میانجیگری دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امضا کردند. بر اساس این معامله، اسرائیل و امارات متحده عربی روابط دیپلماتیک کاملی برقرار خواهند کرد، امارات متحده عربی سومین کشور عربی، علاوه بر مصر و اردن است که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.