استقبال وزیر خارجه هند از عراقچی در نشست بریکس

مشرق نیوز پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 09:41
وزیر امور خارجه ایران امروز با استقبال همتای هندی در نشست وزرای خارجه بریکس حضور یافت.

به گزارش مشرق، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) ۲۴ اردیبهشت‌ماه با استقبال سوبرامانیام جایشانکار همتای هندی در نشست وزرای خارجه بریکس حضور یافت.

شعار هند در سالجاری که ریاست بریکس را برعهده دارد، بسترسازی برای تاب آوری، نوآوری، همکاری و پایداری است.

هدف اصلی این نشست تقویت همگرایی سیاسی و اقتصادی بین کشورهای عضو در سایه بریکس است.

نشست وزرای خارجه بریکس طی امروز و فردا پنجشنبه و جمعه، ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت، به ریاست هند و با تمرکز بر ثبات منطقه‌ای، همکاری چندجانبه و تاب‌آوری اقتصادی برگزار می‌شود.

وزرای خارجه روسیه، مصر، برزیل، هند، آفریقای جنوبی از جمله حاضرات در این نشست هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این سفر همچنین با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند و سایر وزرا و مقام‌های شرکت کننده در این نشست دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

بریکس در ابتدا با عضویت کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل و پس از آن مصر، اتیوپی، اندونزی، ایران و امارات عربی متحده به آن پیوستند و در حال حاضر ۱۰ کشور عضو این مجموعه اقتصادی است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.