عراقچی: ما هیچ مانعی در تنگه هرمز ایجاد نکرده‌ایم

مشرق نیوز پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 10:40
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما هیچ مانعی در تنگه هرمز ایجاد نکرده‌ایم و این آمریکاست که محاصره ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با پرس تی وی، گفت: تنگه هرمز اکنون بیش از هر چیز از تجاوز آمریکا و محاصره‌ای که بر آن تحمیل کرده، آسیب می‌بیند.

وی ادامه داد: از نظر ما، تنگه هرمز برای تمامی کشتی‌های تجاری باز است، اما آن‌ها باید با نیروهای دریایی ما همکاری کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ما هیچ مانعی ایجاد نکرده‌ایم؛ این آمریکاست که محاصره ایجاد کرده است و امیدوارم این وضعیت با رفع این محاصره غیرقانونیِ تحمیل‌ شده از سوی آمریکا پایان یابد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.