عراقچی: تنگه هرمز برای تمامی کشتی‌های تجاری باز است | با نیروی دریایی ایران همکاری کنید

همشهری آنلاین پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 11:23
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: از نظر ما، تنگه هرمز برای تمامی کشتی‌های تجاری باز است، اما آن‌ها باید با نیروهای دریایی ما همکاری کنند.

به گزارش همشهری آنلاین سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با پرس تی وی در حاشیه اجلاس وزرای خارجه بریکس گفت: تنگه هرمز اکنون بیش از هر چیز از تجاوز آمریکا و محاصره‌ای که بر آن تحمیل کرده، آسیب می‌بیند.

وی افزود : از نظر ما، تنگه هرمز برای تمامی کشتی‌های تجاری باز است، اما آن‌ها باید با نیروهای دریایی ما همکاری کنند.

عراقچی تاکید کرد : ما هیچ مانعی ایجاد نکرده‌ایم؛ این آمریکاست که محاصره ایجاد کرده است، و امیدوارم این وضعیت با رفع این محاصره غیرقانونیِ تحمیل‌شده از سوی آمریکا پایان یابد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.