آغاز نشست دبیران شورا‌های امنیت عضو شانگهای

صدا و سیما پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 11:36
بیست‌ویکمین نشست دبیران شورا‌های امنیت کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای در بیشکک آغاز شد.

آغاز بیست‌ویکمین نشست دبیران شورا‌های امنیت عضو شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بیست‌ویکمین نشست دبیران شوراهای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای تا ۱۵ مه ۲۰۲۶ (۲۵ اردیبشهت) در پایتخت قرقیزستان برگزار می‌شود.

در این نشست، مقام‌های مسئول از ۱۰ کشور شامل قرقیزستان (کشور ریاست)، «سرگئی شویگو» دبیر شورای امنیت روسیه، «علی باقری کنی» معاون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران، همچنین از هند، بلاروس، قزاقستان، چین، پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان شرکت دارند.

نمایندگان درباره مسائل جاری امنیت منطقه‌ای گفت‌وگو کرده و اسناد کلیدی را پیش از نشست سران کشورها در ماه آگوست هماهنگ می‌کنند.

شرکت‌کنندگان همچنین درباره توسعه همکاری و هماهنگی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، قاچاق غیرقانونی سلاح و مواد مخدر، قاچاق انسان و سایر جرایم سازمان‌یافته بحث خواهند کرد.

علاوه بر این، در این نشست دبیرکل سازمان و رئیس کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم نیز سخنرانی خواهند کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.