جعفری آذر نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: برای بهینه سازی یکسری کارها را باید دولت، وزارت نیرو و مجوعه وزارت نفت در بخش تولید داشته باشند به طوری که نیروگاههایی که فرسوده شدهاند و با کمترین بهره وری در حال تولید هستند باید بهره وری آنها را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: بخشی از صرفه جویی باید از طریق خود مردم صورت گیرد خوشبختانه هموطنان ما در بخشی از شرایط و دوران ها ثابت کردهاند که در برخی ازنقاط با فراخوان دادن برای کاهش انرژی در کشور همراهی لازم را داشته اند همچنین در تابستان نیز در مصرف برق هم با وزارت نیرو و دولت همراهی داشتهاند.
جعفری اذر افزود: در حال برنامه ریزی برای ماهای گرم سال هستیم ولی مردم در خصوص بهینهسازی انرژی، مصرف خود را به نوعی کاهش دهند تا تابستان برای تأمین سوخت، آب و برق با کمترین چالش مواجه شویم.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص تصویب قانونی در زمینه عدم تغییر ساعات کشور گفت:گزارشاتی که در دهههای گذشته پس اجرایی این تغییر ساعاتها جمع بندی شد معلوم گردید که این نوع کاهش مصرف گزارش درستی نبوده، در حال دولت اختیار این را دارد به جای اینکه در زندگی اجتماعی مردم هر ۶ ماهه تغییراتی انجام دهد دولت اختیار تعییر ساعات اداری کشور را دارد
جعفری آذر اضافه کرد: زین پس دولت به جای تغییر ساعات رسمی کشور میتواند تا مدت مشخص ساعت اداری کشور را کاهش دهد.