
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید از انبار سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی استان، با اشاره به وضع انبارهای اموال تملیکی در ابتدای سال ۱۴۰۱ گفت: در آن زمان بخش قابل توجهی از کالاهای تعیینتکلیف نشده بهصورت نامنظم در انبارها نگهداری میشد که وضعیت آن با شرایط فعلی قابل قیاس نیست.
دهقانی افزود: در چهار سال گذشته با نظارتهای مستمر و اقدامات انجامشده از سوی مدیران دستگاههای مرتبط و با پیگیریهای دستگاه قضائی، بخش قابل توجهی از کالاهای بلاتکلیف تعیین تکلیف شده و سایر اقلام نیز با نظم و شناسنامه مشخص در مسیر رسیدگی و تعیین تکلیف قرار گرفتهاند.
وی با اشاره به ضرورت تسریع در رسیدگی به پروندههای مرتبط با این کالاها گفت: با حضور و همکاری دستگاههای مسئول از جمله سازمان اموال تملیکی، تعزیرات حکومتی و گمرکات، روند بررسی پروندهها باید با سرعت بیشتری دنبال شود تا کالاها هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.
رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین از تشکیل کارگروهی ویژه برای پیگیری مستمر این موضوع خبر داد و افزود: در این کارگروه تعیین تکلیف کالاهای سریعالفساد در اولویت قرار خواهد گرفت و پرونده سایر کالاها نیز با سرعت بیشتری رسیدگی میشود تا روند تعیین تکلیف آنها تسریع شود.
گفتنی است در این بازدید، عیسی پورسلیمی معاون قضائی و دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی دادگستری خوزستان نیز رئیس کل دادگستری استان را همراهی میکرد.