۵ میلیون خانوار وابسته به مراتع کشور؛ مدیریت هوشمند تنها راه نجات

خبرگزاری مهر پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 13:44
مهدیشهر- رئیس کانون مرتعداران کشور با اشاره به ساماندهی ۹۰۰بهره‌بردار دارای پروانه چرا، گفت: با توجه به ارتزاق بالغ بر پنج میلیون خانوار از مراتع، ساماندهی بهره‌برداران یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی علمداری ظهر پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز ملی مرتع و مرتع‌داری در محل منطقه پرور مهدیشهر حفاظت از عرصه وسیع را با مشارکت و حضور مردم در صحنه امکان پذیر دانست و ادامه داد: در برنامه ریزی باید مشارکت اجتماعی لحاظ شود.

وی لازمه پایداری مراتع را ایجاد مدیریت هوشمند دانست و افزود: به همین منظور مرتع داران و بهره برداران در ۲۷ استان کشور ساماندهی شدند.

رئیس کانون مرتع داران کشور با بیان اینکه در این استان ها انجمن مرتع داران فعال است، تاکید کرد: ۹۰۰ بهره بردار دارای پروانه چرا عضو این کانون ها و انجمن ها هستند.

علمداری با اشاره به بالغ بر پنج میلیون خانوار از مراتع ارتزاق می‌کنند، تصریح کرد: اعمال مدیریت صحیح صحیح برای این مراتع به عنوان منابع تجدید شونده مورد تاکید است.

وی به اهمیت حمایت و حفاظت هر چه بیشتر از مراتع تاکید کرد و افزود: علاوه بر مصرف مراتع به عنوان علوفه کاربرد دارویی صنعتی و ذخیره‌گاه زنی و حفظ آب و خاک منطقه نیز حائز اهمیت است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.