گسترش همکاری هسته‌ای روسیه و اندونزی

صدا و سیما پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 14:07
روسیه و اندونزی در حال بررسی زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه انرژی هسته‌ای، از جمله اجرای پروژه‌های نیروگاه هسته‌ای، توسعه زیرساخت‌های هسته‌ای، هستند.

گسترش همکاری هسته‌ای روسیه و اندونزی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، از کوالالامپور، شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه «روس‌اتم» اعلام کرد این موضوع در دیدار الکسی لیخاچف، مدیرکل روس‌اتم، با پرابوو سوبیانتو، رئیس‌جمهور اندونزی، در جریان سفر کاری وی به جاکارتا مطرح شده است.

مدیرکل روس‌اتم با اشاره به روابط دو کشور در حوزه هسته‌ای گفت: گفت‌وگوی روسیه و اندونزی در زمینه فناوری هسته‌ای در فضایی مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل در حال گسترش است.

وی افزود: اندونزی اهداف بلندپروازانه‌ای در توسعه انرژی هسته‌ای تعیین کرده و همکاری با روسیه تنها محدود به انتقال فناوری نیست، بلکه بر ایجاد شراکت بلندمدت، تربیت نیروی انسانی متخصص، توسعه دانش فنی و تقویت استقلال فناوری این کشور متمرکز خواهد بود.

بر اساس اعلام روس‌اتم، این شرکت آمادگی دارد مجموعه‌ای کامل از راهکار‌های هسته‌ای، شامل نیروگاه‌های بزرگ، راکتور‌های کوچک مدولار و نیروگاه‌های شناور را برای توسعه برنامه هسته‌ای ملی اندونزی ارائه کند.

دو طرف همچنین درباره نحوه ادغام انرژی هسته‌ای در شبکه برق اندونزی با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی این کشور مجمع‌الجزایری گفت‌و‌گو کردند.

روسیه و اندونزی نزدیک به دو دهه است که در حوزه انرژی هسته‌ای همکاری دارند و امسال بیستمین سالگرد امضای توافق همکاری دو کشور در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی به شمار می‌رود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.