پاسخ قاطع عراقچی به ادعاهای امارات در اجلاس بریکس: ائتلاف با اسرائیل هم از شما محافظت نکرد

الف پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 14:17
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نسبت به ادعاهای امارات در اجلاس وزرای خارجه بریکس واکنش نشان داد وخطاب به این کشور عربی یادآوری کرد: ائتلاف با اسرائیل هم از شما محافظت نکرد.

به گزارش ایسنا،  سید عباس عراقچی در این ارتباط خطاب به مقامات اماراتی تاکید کرد : ائتلاف شما با اسرائیلی‌ها نیز از شما محافظت نکرد و در سیاست خود در قبال ایران بازنگری کنید.

 وی افزود: من در سخنرانی‌ خود نام امارات متحده عربی را ذکر نکردم، به خاطر حفظ وحدت و ترجیح دادم به آن اشاره نکنم. اما در واقع باید بگویم که امارات مستقیماً در اقدام تجاوزکارانه علیه کشور من دخیل بود. زمانی که این تجاوز آغاز شد، آنها حتی از محکوم کردن آن خودداری کردند.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد : آنها « امارات »اجازه دادند از سرزمین‌شان برای شلیک توپخانه و تجهیزات علیه ما استفاده شود.  

عراقچی افزود : همین دیروز فاش شد که نتانیاهو در زمان جنگ به امارات و ابوظبی سفر کرده بود. همچنین آشکار شد که آنها در این حملات مشارکت داشته‌اند و شاید حتی مستقیماً علیه ما اقدام کرده باشند. بنابراین امارات شریک فعال این تجاوز است و هیچ تردیدی در این باره وجود ندارد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.