هدف حمله آمریکا از حمله به ایران چه بود؟

عصر ایران پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 14:46
دقیقا هدف آن جنگ ضربه به همین هم‌گرایی آسیایی بود. جنگ با ایران آغاز حمله به جنوب جهانی است. این جنگ برای توسعه‌طلبی و اصالتا امپریالیستی است تا با ایجاد حوزه نفوذ و تسلط مطلق بر منابع انرژی خلیج فارس مانع از رشد آسیا و ظهور قدرت‌های میانی شود.

 معاون دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی با بیان اینکه هدف آمریکا از حمله به ایران ضربه به همگرایی آسیا بود، گفت: این جنگ محدود به ایران نیست و در صورت انفعال، تسری و گسترش می‌یابد.

به گزارش مهر، علی باقری، معاون دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی در نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو شانگهای، گفت: شخصیتی که امروز می‌بایست در چنین جایگاهی از طرف ایران قرار می‌گرفت و به گفتگو می‌پرداخت، برادرم آقای «علی لاریجانی» بود که ترور شدند.

وی ادامه داد: در طول ۴۰ روز تجاوز بی‌وقفه، شاهد ارتکاب جنایات وحشیانه‌ای از جمله ترور مقامات نظامی و کشوری، حمله به تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز، زیرساخت‌های صنعتی، آموزشی و بهداشتی بودیم.

معاون دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی بیان کرد: دقیقا هدف آن جنگ ضربه به همین هم‌گرایی آسیایی بود. جنگ با ایران آغاز حمله به جنوب جهانی است. این جنگ برای توسعه‌طلبی و اصالتا امپریالیستی است تا با ایجاد حوزه نفوذ و تسلط مطلق بر منابع انرژی خلیج فارس مانع از رشد آسیا و ظهور قدرت‌های میانی شود.

باقری اظهار کرد: لذا این جنگ اگرچه با ایران شروع شد، اما محدود به ایران نیست و در صورت انفعال و بی‌عملی در برابر آن، تسری و گسترش می‌یابد. هرگونه پاسخ ضعیف، دعوت به جنگ بیشتر است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.