وزیر خارجه آمریکا: چینی ها مخالف نظامی سازی و دریافت عوارض از تنگه هرمز هستند

عصر ایران پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 15:51
مارکو روبیو: طرف چینی گفت که آنها طرفدار نظامی کردن تنگه هرمز یا سیستم دریافت عوارض نیستند و این موضع ماست. 

مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا که به دلیل تحریم های چین، با تغییر نام خود به "مارکو لو" موفق به دریافت روادید و مجوز سفر به چین همراه باترامپ شده، در مصاحبه ای گفت که چینی ها در مورد تنگه هرمز مواضعشان با آمریکا نزدیک است.

به گزارش عصرایران، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه "ان بی سی" آمریکا در حاشیه سفر به چین، درباره موضع دولت پکن درباره تنش های جاری در تنگه هرمز گفت: طرف چینی گفت که آنها طرفدار نظامی کردن تنگه هرمز یا سیستم دریافت عوارض نیستند و این موضع ماست. 

او همچنین در مورد تایوان گفت: موضع ایالات متحده در مورد مساله تایوان از امروز و از جلسه‌ای که امروز اینجا داشتیم، بدون تغییر مانده است.

وی افزود: این موضوع (تایوان) در مذاکرات مطرح شد. آنها همیشه از طرف خود این موضوع را مطرح می‌کنند. ما همیشه موضع خود را روشن می‌کنیم و به موضوعات دیگر می‌پردازیم.

گفتنی است در دیدار روز پنجشنبه (امروز) رهبران آمریکا و چین در پکن، رئیس جمهوری چین در هشدار تلویحی به ترامپ تاکید کرد که اگر آمریکا بخواهد در موضوع تایوان، چین را به چالش بکشد، دو کشور به مرز رویارویی خواهند رسید.

شی جین پینگ در این دیدار به طور مشخص روی خط قرمز تایوان به عنوان اصل اساسی سیاست خارجی پکن پای فشرد.
 

 

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.