آغاز عبور کشتی‌های چینی از تنگۀ هرمز از شب گذشته با مجوز ایران

پارس نیوز پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 16:17
با تصمیم جمهوری اسلامی،امکان عبور تعدادی کشتی‌ چینی از تنگه هرمز با رعایت پروتکل مدیریت ایرانی تنگه میسر شد.

به گزارش پارس نیوز پس از پیگیری‌های وزیر خارجۀ چین و سفیر این کشور در ایران، تسهیل در عبور و مرور کشتی‌های چینی بر مبنای روابط عمیق دو کشور و شراکت راهبردی دنبال و در نهایت جمع‌بندی شد که تعدادی کشتی چینی مورد درخواست این کشور پس از تفاهم درباره پروتکل‌های مدیریت ایرانی تنگه از این منطقه عبور کنند که این عبور از شب گذشته آغاز شده است.

کارشناسان معتقدند این اقدام که مبتنی‌بر پروتکل‌های داخلی ایران است، هرگونه بهره‌برداری سیاسی از ظرفیت تنگه برای اعمال فشار خارجی را خنثی کرده و جایگاه مدیریت هوشمندانه تهران بر این مسیر حیاتی را تقویت می‌نماید.

 

منبع خبر "پارس نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.