عشایر؛ نخستین حافظان مراتع

صدا و سیما پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 16:17
رئیس سازمان امور عشایری با اشاره به اهمیت همراهی مردم در حفاظت از منابع طبیعی اظهار داشت: عشایر کشور به عنوان نزدیک ترین اقشار به طبیعت، بهترین حافظان مراتع هستند.

عشایر؛ نخستین حافظان مراتع
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جهانبخش میرزاوند امروز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی مرتع و مرتعداران ، عشایر را مرتع دوست ترین قشر جامعه توصیف کرد و گفت: عشایر، جامعه ای تولید کننده و نقش آفرین در تضمین امنیت غذایی، تاریخ و نماد اصالت و زیست ایرانی و اسلامی است که در بین همه بهره برداران از مراتع، بیشترین دوستی با این موهبت الهی را دارند.

رئیس سازمان امور عشایری با بیان اینکه تصویب روز ملی مرتع نشانگر اهمیت مراتع به عنوان ثروت خدادادی است، افزود: برای صیانت از این نعمات اقداماتی مانند نشانه‌گذاری مسیر‌های مراتع و توجه به تولید دانش‌بنیان ضرورت دارد.

وی با اشاره به حضور مستمر عشایر در طبیعت و تعلق خاطر و وابستگی آنها با این موهبت الهی، تصریح کرد: حتی در موضوعاتی مانند آتش سوزی مناطق مرتعی و جنگلی که از بزرگترین مشکلات در همه کشورها به شمار می رود، عشایر به عنوان نخستین دیده بان ها می توانند از هر گونه وقوع آتش در سریعترین زمان مطلع شده و ضمن اقدام به اطفای حریق، موضوع را به آتش نشانی و دستگاه های مرتبط اطلاع دهند.

میرزاوند گفت: توجه بیش از پیش به بخش عشایری در زمینه‌های مختلف می‌تواند زمینه‌ساز رونق گردشگری، خودکفایی در تولید گوشت قرمز و نقش‌آفرین در اقتصاد مقاومتی با تولید صنایع‌دستی باشند.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.