به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، حسن کلیدری با بیان اینکه ابتدا یک یا دو منطقه مورد رصد قرار گرفت و پس از شناسایی آفت سفیدبالک، بلافاصله عملیات مبارزه و محلولپاشی آغاز شد، افزود: با توجه به بارندگیها و وزش باد طی روزهای اخیر، این اقدامات به صورت موقت متوقف شد.
کلیدری گفت: در حال حاضر نیز گزارشی مبنی بر وجود سفیدبالک دریافت نشده است، اما به محض دریافت گزارش جدید، کنترل آفت دوباره آغاز خواهد شد.
معاون فضای سبز سازمان بوستانها و فضای سبز شهرداری تهران ادامه داد: آفات و بیماریهای گیاهی جزو بخشهای جدانشدنی فعالیت در حوزه فضای سبز هستند و کنترل آنها به صورت کاملاً مدیریت شده انجام میشود. تمامی کلینیکهای مناطق نیز نسبت به این موضوع حساسیت دارند و اقدامات لازم را انجام میدهند.