عربستان پیشنهاد یک پیمان عدم تعرض میان کشورهای منطقه و ایران را مطرح کرده

مشرق نیوز پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 18:26
فایننشال تایمز نوشت: عربستان سعودی پیشنهاد یک پیمان عدم تعرض میان کشورهای خاورمیانه و ایران را مطرح کرده است.
در ادامه این مطلب آمده است: به گفته دیپلمات‌ها، این ایده بخشی از گفت‌وگوهای ریاض با متحدانش درباره نحوه مدیریت تنش‌های منطقه‌ای پس از پایان جنگ آمریکا و اسرائیل با ایران است.
دو دیپلمات غربی گفتند که ریاض برای این طرح، «فرآیند هلسینکی» در دهه ۱۹۷۰ را به‌عنوان الگویی بالقوه در نظر دارد؛ فرآیندی که در دوران جنگ سرد به کاهش تنش‌ها در اروپا کمک کرد.
آنها افزودند که پیمان عدم تعرض یکی از چندین ایده‌ای است که در حال بررسی است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.