عبور حدود ۳۰ کشتی تجاری از تنگه هرمز از شب گذشته

صدا و سیما پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 19:57
نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: از شب گذشته حدود ۳۰ کشتی با اجازه جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی با نیروی دریایی سپاه از تنگه هرمز عبور کرده‌اند

عبور حدود ۳۰ کشتی تجاری از تنگه هرمز از دیشب تا حالا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نیروی دریایی سپاه چندی پیش با انتشار تصاویری محدوده جدید تنگه هرمز را مشخص کرده بود که طبق آن تصاویر، این محدود جدید از جنوب خط بین کوه مبارک در ایران و جنوب فجیره در امارات و

از غرب خط بین انتهای جزیره قشم در ایران و ام القیوین در امارات را شامل می‌شود.

بنابر اعلام نیروی دریایی سپاه، محدوده خطر تنگه هرمز گسترش یافته و از ابتدا تا انتهای آن را شامل می‌شود این محدوده خطر اما شامل راهگذرها و کریدورهای امن معرفی شده از سوی نیروی دریایی سپاه نمی‌شود.

شناورها و کشتی ها بعد از کسب مجوز تنها باید از این کریدورها عبور کنند.

پیش از این شبکه پرس تی وی به نقل از یک منبع ارشد امنیتی از طراحی و اجرای نظام اعمال حاکمیت بر تنگه هرمز از سوی ایران خبر داده بود.

بر این اساس ضوابط عبور از تنگه هرمز از طریق نشانی info@PGSA.ir به شناورها ابلاغ می شود و این شناورها خود را با این چارچوب تنظیم و مجوز عبور را دریافت می‌کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.