افشاگری تازه درباره استفاده آمریکا از جزیره بوبیان در حمله به خاک ایران

همشهری آنلاین پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 20:19
ارتش آمریکا با استفاده از تاسیسات گارد ساحلی و تاسیسات نظارتی و لجستیکی کویت در جزیره بوبیان اقدام به استقرار سامانه‌های متحرک پرتاب موشک‌های هیمارس در جزیره بوبیان و تعرض به ایران کرده بود.

به گزارش هشمهری‌آنلاین به نقل از میزان، یک منبع آگاه اطلاعات تازه‌ای را درباره استفاده ارتش آمریکا از جزیره بوبیان کویت در طول جنگ تحمیلی اخیر ارائه کرده است.

براساس این اطلاعات در برخی مقاطع جنگ موشک‌های هیمارس از مناطق مرزی کویت با عراق در جزیره بوبیان به سمت ایران شلیک شده است.

به گفته این منبع، ارتش آمریکا با استفاده از تاسیسات گارد ساحلی و تاسیسات نظارتی و لجستیکی کویت در جزیره بوبیان اقدام به استقرار سامانه‌های متحرک پرتاب موشک‌های هیمارس در جزیره بوبیان و تعرض به خاک ایران کرده بود. به گفته این منبع، این عملیات تجاوزکارانه از خاک کویت در روز ۴ فروردین سال جاری انجام شده بود.

منبع آگاه اضافه کرد که به استناد فیلم‌هایی که خود آمریکایی‌ها منتشر کردند، تجاوز و تعرض به خاک ایران صرفا با استفاده از پایگاه‌های شناخته شده عریفجان و بوهرینگ نبوده، بلکه نظامیان آمریکا از خارج پایگاه‌ها و حتی مناطق مسکونی نیز اقدام به حملات نظامی به خاک ایران کردند.

اطلاعات تازه‌ای که این منبع آگاه ارائه کرده، نشان می‌دهد ادعای مقامات کویت مبنی برعدم استفاده آمریکا از این جزیره برای حمله و تعرض به ایران در طول جنگ تحمیلی سوم کذب و بی‌اساس است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.