واکنش پاکستان به میانجیگری چین میان ایران و آمریکا

پارسینه پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 20:59
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز پنج‌شنبه اعلام کرد که اسلام‌آباد از نقش چین در میانجی‌گری برای حل‌وفصل تنش‌ها میان ایران و آمریکا حمایت می‌کند.

به گزارش پارسینه به نقل از ایسنا، این مقام پاکستانی در نشست هفتگی وزارت خارجه پاکستان و در پاسخ به سوال خبرگزاری «ریانووستی» گفت: «ما روند گفت‌و‌گو‌های آمریکا و چین را از نزدیک دنبال می‌کنیم… ما از مشارکت پکن در تلاش‌های میانجی‌گرانه برای حل اختلاف میان تهران و واشنگتن حمایت می‌کنیم.»

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از ۱۳ تا ۱۵ مه در سفری رسمی به چین رفته است. دیدار او با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین امروز انجام شد و قرار است دو طرف روز جمعه نیز در یک ناهار کاری گفت‌و‌گو‌های بیشتری داشته باشند.

ترامپ پیش از سفر گفته بود انتظار نتایج مثبتی از این دیدار دارد و می‌خواهد مذاکرات مفصلی با رهبر چین درباره حل مسائل مرتبط با ایران انجام دهد.

 

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.