تبادل نظر وزرای خارجه ایران وروسیه پیرامون مذاکرات هسته ای

خبرگزاری مهر پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 21:11
وزرای خارجه ایران و روسیه در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو بریکس در دهلی‌نو دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و همکاری‌های چندجانبه گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو بریکس در دهلی‌نو دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و همکاری‌های چندجانبه گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، دو طرف همکاری‌های تهران و مسکو در حوزه‌های سیاسی، انرژی، حمل‌ونقل و همکاری‌های منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت مناسبات راهبردی جمهوری اسلامی ایران و روسیه، همتای روس خود را در جریان اخرین تحولات پس از آتش بس در جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم اسراییل علیه ایران قرار داد و بر توسعه همکاری‌ها در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بریکس تأکید کرد. دو طرف بر نقش بالقوه سازنده بریکس در کاهش اختلافات کشورهای منطقه و سازوکار های امنیت دسته جمعی در منطقه خلیج فارس تاکید نمودند.

طرفین همچنین درباره آخرین تحولات منطقه غرب آسیا و نیز مذاکرات مرتبط با موضوع هسته‌ای ایران تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه روسیه نیز با تأکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، گسترش مناسبات اقتصادی و همکاری در حوزه انرژی و کریدورهای ترانزیتی و آبراههای مهم را مورد حمایت قرار داد.

دو طرف همچنین با اشاره به توافقات قبلی دو کشور در جریان سفر عراقچی به سن پترزبورگ، بر تداوم رایزنی‌ها و تماس‌های نزدیک میان مقامات دو کشور در سطوح مختلف تأکید کردند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.