علی باقری در حاشیه بیست و یکمین نشست دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و در گفتوگو با خبرگزاری صداوسیما همچنین گفت: در جمعبندی و بیانیه پایانی این نشست نکات مدنظر جمهوری اسلامی ایران لحاظ شد.
به گفته معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، در این نشست تجاوز دشمن آمریکایی - صهیونی از سوی این کشورها به شدت محکوم شد و کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اقدام کشورهای اروپایی در تروریستی نامیدن سپاه را غیرقابل قبول دانستند.
آقای باقری این را هم گفت که کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای حمله به زیرساختهای جمهوری اسلامی ایران و تأسیسات صلح آمیز هسته ای کشورمان را به شدت محکوم کردند
معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پایات تاکید کرد: بخشی از دستاوردهای میدانی مردم ایران و نیروهای مسلح در جنگ تحمیلی سوم با دشمن به آورده های سیاسی در ساحت سازمان همکاری شانگهای تبدیل شد.