
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آقای عراقچی در حاشیه نشست بریکس در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره پاسخ قاطعش به اتهام مقام اماراتی علیه کشورمان در نشست امروز در دهلی نو گفت: برای حاضران در جلسه، عجیب بود که نماینده امارات، هیچ مسئلهای نداشت جز پرداختن به موضوع جنگ و پاسخهایی که ایران به آمریکا در خاک آن کشور داده بود.
رئیس دستگاه سیاست خارجی تصریح کرد: این موضوع، واقعاً تأسفآور بود و من ناچار شدم در آن جا برای اعضای جلسه و کشورهای حاضر در بریکس بهطور کامل توضیح دهم که ما معمولاً این مسائل را مطرح نمیکنیم، اما بالاخره هر چیزی حدی دارد.
آقای عراقچی اظهار داشت: من گفتم که ما نمیخواستیم برای حفظ وحدت و انسجام بریکس، وارد این مباحث شویم، اما چون نماینده امارات این موضوع ها را مطرح کرد، ناچار شدیم واقعیتها را برای جامعه بینالمللی بازگو کنیم.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه امارات در تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران در کنار متجاوزان ایستاد گفت: به نماینده امارات توصیه کردم که رژیم صهیونیستی و آمریکا نمیتوانند برای آنها امنیت به ارمغان بیاورند.