دیدار وزیران خارجه ایران و روسیه

الف جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 03:02
وزیران امور خارجه روسیه و ایران امروز پنجشنبه در حاشیه اجلاس بریکس دیدار کردند.

به گزارش تسنیم، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو بریکس در دهلی‌نو دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و همکاری‌های چندجانبه گفتگو کردند.

در این دیدار، دو طرف همکاری‌های تهران و مسکو در حوزه‌های سیاسی،  انرژی، حمل‌ونقل و همکاری‌های منطقه‌ای را مورد بحث  و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت مناسبات راهبردی جمهوری اسلامی ایران و روسیه، همتا9ی روس خود را در جریان آخرین تحولات پس از آتش بس در جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران قرار داد و بر توسعه همکاری‌ها در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بریکس تأکید کرد.

دو طرف بر نقش بالقوه و سازنده بریکس در کاهش اختلافات کشورهای منطقه و سازوکارهای امنیت دسته جمعی در منطقه خلیج فارس تاکید نمودند.

طرفین همچنین درباره آخرین تحولات منطقه غرب آسیا و نیز مذاکرات مرتبط با موضوع هسته‌ای ایران تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه روسیه با تأکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، گسترش مناسبات اقتصادی و همکاری در حوزه انرژی و کریدورهای ترانزیتی و آبراه‌های مهم را مورد حمایت قرار داد.

دو طرف همچنین با اشاره به توافقات قبلی دو کشور در جریان سفر دکتر عراقچی به سن پترزبورگ، بر تداوم رایزنی‌ها و تماس‌های نزدیک میان مقامات دو کشور در سطوح مختلف تأکید کردند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.