واکنش امارات پس از افشای خبر سفر نتانیاهو به ابوظبی

همشهری آنلاین جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 07:43
شبکه اسرائیلی I۲۴ نیوز فاش کرد که پس از آن‌که دفتر نخست‌وزیر اسرائیل خبر سفر بنیامین نتانیاهو به ابوظبی را در بحبوحه جنگ علیه ایران افشا کرد، تل‌آویو پیام اعتراضی بسیار تندی را از سوی امارات دریافت کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه اسرائیلی I۲۴ نیوز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که در پی افشاگری که از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به ابوظبی در جریان جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران صورت گرفت، امارات پیام اعتراض شدیدی به رژیم اشغالگر اسرائیل ارسال کرد.

گای عزریل، خبرنگار سیاسی این شبکه عبری، این پیام از سوی آل‌خاجه، سفیر امارات در اراضی اشغالی، مستقیماً به مقر امنیت داخلی در دفتر نخست‌وزیر رژیم غذایی ارسال شده است.

این شبکه همچنین به نقل از یک منبع آگاه نوشته شده است: اماراتی‌ها بسیار خشمگین شدند. این اولین بار نیست که چنین افشاگری‌هایی از دفتر نخست‌وزیر بیرون می‌آید و دقیقاً همان دلیل اصلی آن بود که نتانیاهو برای سال‌ها نادیده گرفته شد و به سفر به آنجا دعوت نشد.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که او در جریان جنگ علیه ایران، سفری محرمانه به امارات داشته و در آن جا با محمد بن زاید، رئیس این کشور دیدار کرده است.

به گزارش «شبکه ۱۲» اسرائیل، این دیدار در ۲۶ مارس در شهر العین برگزار شد. شهری که نزدیک مرز عمان و حدود ۲۵۰ کیلومتر دورتر از مرز ایران قرار دارد.

در مقابل، امارات وزارت خارجه در بیانیه‌ای رسمی، گزارش‌های منتشر شده درباره سفر بنی نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به این کشور در جریان جنگ منطقه را «به طور قاطع» تکذیب کرد.

وزارت خارجه امارات گفت: نخست وزیر اسرائیل به امارات سفر نکرده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.