«جمعیت جوان» مهم‌ترین چالش کشور؛ «زادآوری» معمای توسعه پایدار در شاهرو

خبرگزاری مهر جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 11:42
شاهرود- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با صراحت از «جمعیت جوان» به عنوان مهمترین چالش فراروی کشور نام برد و گفت: ارتقا آگاهی عمومی، محور اصلی برنامه‌های حوزه تحت پوشش دانشگاه است.

محمدحسن امامیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با موضوع هفته ملی جمعیت و هم‌زمانی آن با هفته سلامت از جمعیت جوان به عنوان مهمترین چالش کشور یاد کرد و ادامه داد: جمعیت جوان و پویا تضمین کننده آینده این مرز و بوم است.

وی به اهمیت توجه به جوانی جمعیت، تحکیم بنیان خانواده و ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه تأکید داشت و توضیح داد: جمعیت جوان و سالم از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور برای دستیابی به توسعه پایدار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تاکید به اینکه پیوند عمیق میان سلامت، خانواده و آینده جمعیتی کشور وجود دارد، اضافه کرد: تقویت فعالیت‌های مرتبط با صیانت از خانواده و جوانی جمعیت در دست اجرا است.

امامیان تصریح کرد: توجه بیشتر به سلامت مادران، کودکان و خانواده‌ها، ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، حمایت از فرزندآوری و افزایش امید، نشاط و امنیت اجتماعی، نیاز مهم جامعه امروز است.

وی افزود: توسعه خدمات سلامت، ارتقای آگاهی عمومی، حمایت از خانواده و ترویج فرهنگ سلامت محور برای حوزه تحت پوشش دانشگاه در دستور کار است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.