
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مهرزاد ناصری متخصص پزشکی خانواده با اشاره فرارسیدن هفته سلامت گفت: برگزاری این هفته صرفاً یک اقدام نمادین نیست؛ بلکه فرصتی مغتنم برای فرهنگسازی و معطوف کردن توجهات به سبک زندگی سالم در حوزه سلامت است.
ناصری افزود: بسیار حائز اهمیت است که بدانیم انتخابهای کوچک ما در زندگی، از نوع تغذیه و میزان فعالیت بدنی گرفته تا پرهیز از رفتارهای پرخطر، تا چه اندازه میتواند بر سلامت ما در طول دوران زندگی اثرگذار باشد.
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: هفته سلامت مجالی است تا بار دیگر بر این نکته تأکید کنیم که تمرکز بر «پیشگیری» همواره بر «درمان» اولویت دارد. به عبارتی، ما باید از پیش از تشکیل جنین به فکر سلامت نوزاد باشیم و این مراقبت را در تمام دوران کودکی، نوجوانی، جوانی، میانسالی و در نهایت سالمندی ادامه دهیم.
این متخصص پزشکی خانواده در ادامه افزود: این هفته به ما یادآوری میکند که سلامت یک حق همگانی است، نه صرفاً یک نیاز شخصی؛ در واقع سلامت یک مسئولیت اجتماعی و ملی برای تمام آحاد جامعه محسوب میشود. برای ارتقای سطح سلامت، نیازمند مشارکت همگانی در قالب برنامههای خود مراقبتی، فعالیتهای اجتماعی و نقشآفرینی کلیدی سیاستگذاران و سازمانهای مردمنهاد هستیم.
ناصری با اشاره به لزوم همافزایی همه بخشها تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهند تا شرایط بهتری برای مشارکت مردم در حوزه سلامت فراهم شود. این هفته همچنین فرصتی است تا از مدافعان سلامت که از جان، آرامش و آسایش خود گذشتند، صمیمانه تقدیر و تشکر کنیم.