زنده‌گیری یک سر گاندو در جنوب استان سیستان و بلوچستان

خبرگزاری مهر جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 12:43
دشتیاری - یک سر گاندو از روستای دلگان عبدالله‌ بازار در بخش مرکزی شهرستان دشتیاری، توسط محیط‌بانان زنده‌گیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، الهام آبتین، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان ظهر جمعه به خبرنگاران گفت: یک سر گاندو از روستای دلگان عبدالله‌ بازار در بخش مرکزی شهرستان دشتیاری، توسط محیط‌بانان زنده‌گیری شد که این اقدام با هدف حفاظت از این گونه ارزشمند و جلوگیری از بروز هرگونه آسیب احتمالی به مردم و حیات‌وحش انجام گرفت.

وی افزود: پس از بیومتری و انجام مراقبت‌های اولیه، تمساح زنده‌گیری‌شده در یکی از زیستگاه‌های اصلی این گونه در منطقه حفاظت‌شده باهوکلات رهاسازی شد.

آبتین بر نقش مهم جوامع محلی در موضوعات مختلف زیست‌محیطی در جنوب استان و ضرورت تعامل و همراهی آنان با محیط‌بانان در صیانت از تنوع زیستی تأکید کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.