
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، اسماعیل بقائی در این پیام با استناد به بیتی از شاهنامه نوشت: «چو یزدان بود یار و فریادرس / نیازد به نفرین ما هیچکس».
وی با تبریک این روز به تمامی ایرانیان و فارسیزبانان و علاقهمندان به زبان فارسی، شاهنامه را فراتر از یک اثر ادبی دانست و تصریح کرد: این اثر سترگ، بازنمایی «ایران» بهعنوان یک تداوم زبانی، تاریخی، فرهنگی و تمدنی است.
آقای بقائی همچنین شاهنامه را گنجینهای بیپایان از خرد، اخلاق و حکمت توصیف کرد و افزود: حکیم فردوسی با سرایش این اثر ماندگار و احیای زبان فارسی، میراث نیاکان را از گسست و فراموشی حفظ کرد و زمینهساز تداوم تمدنی ایران شد.