نیکزاد: دولت باید قرارگاه اقتصادی راه بیندازد

صدا و سیما جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 13:42
نایب رئیس مجلس گفت: انتظار ما این است که دولت قرارگاه اقتصادی راه بیندازد و با محتکران و کسانی که سوءاستفاده می‌کنند، برخورد شود.

نیکزاد: دولت باید قرارگاه اقتصادی راه بیندازد؛ با محتکران برخورد شود
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  علی نیکزاد با بیان اینکه در ایام جنگ تحمیلی سوم، مجلس وظیفه تقنینی و نظارتی خود را با جدیت دنبال کرده است تصریح کرد: در این مدت تقریبا بیش از زمانی که جلسات صحن داشتیم مجلس فعال کرد. همه نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود در کنار مردم بودند و کمک کردند. روسای کمیسیون‌ها و روسای هیات رئیسه جلسه‌ای با اعضای هیات دولت داشتند. موضوع هم‌نظارت نبود. یعنی نقش دولت و مجلس کنار رفت. همه ما برای نظام مقدس جمهوری اسلامی کار می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس افزود : دشمن قصد دارد خانه را از پایه ویران کند. همه باید بایستیم تا دشمن را شکست دهیم. جلسات متعددی را با رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی، وزیر صمت، جهاد کشاورزی و سایر وزرای دولت برگزار شده است. در کنار این کمیسیون‌های تخصصی مجلس که ۱۳ کمیسیون تخصصی و ۳ کمیسیون فرعی هستند از ابتدای جنگ فعال بودند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی مجلس در این ایام بیش از ۱۰۰ جلسه تشکیل دادند بیان کرد: هیچ کمیسیونی را نمی‌توان اسم برد که با مبادی ذی ربط و وزارتخانه‌ها با محور مدیریت جنگ و حل مسائل اقتصادی جلسه نداشته باشد. اول جلسات به صورت وبیناری بود و بعد از مدتی در مکان‌هایی امنی که تا حدودی دستگاه‌های امنیتی قبول داشتند جلسات حضوری برگزار شد.

وی در ادامه بیان کرد: در بیشتر این جلسات موضوع تاب آوری اقتصادی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح و جبران خسارت مردم در دستور کار بود. برخی از کمیسیون‌ها هر روز جلسه داشتند.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اقدامات نظارتی صورت گرفته برای کنترل گرانی‌ها در بازار افزود: با توجه به تشکیل یک کارگروه، مقرر شد یک هفته کمیسیون تخصصی کشاورزی مجلس با معاون نظارت مجلس با آقای وزیر و همچنین معاونت مربوطه بشینند و در نهایت راه حل لازم را به ما ارائه کنند. امروز پنجشنبه است و شنبه باید راه حل برای کنترل بازار ارائه شود.

وی در ادامه تاکید کرد: انتظار ما این است که دولت قرارگاه اقتصادی را راه بیاندازد؛ با محتکران و کسانی که سوءاستفاده می‌کنند، عین زمان جنگ برخورد شود. در اوایل انقلاب وقتی فردی احتکار می‌کرد، ما محصل بودیم، آن زمان پلاکارد می‌زدند و جنس او را به خیابان می‌ریختند و به نوعی خودش آبروی خودش را می‌برد..

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: این قابل قبول نیست و ما عملکرد نظارتی مجلس و جلسات با وزرای مربوطه و تیم اقتصادی دولت را قطعاً با جدیت ادامه خواهیم داد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.