مذاکرات فعلی از کمبود اعتماد رنج می‌برد

صدا و سیما جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 13:57
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مواردی که که آمریکایی‌ها نتوانستند از طریق نظامی به دست بیاورند در میز مذاکره هم نمی‌توانند.

مذاکرات فعلی از کمبود اعتماد رنج می‌برد

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، سید عباس عراقچی در پایان نشست بریکس در هند در یک کنفرانس خبری در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو گفت: پیام‌های متضادی که از آمریکا دریافت می‌کنیم و هر روز مواضع متفاوتی می‌گیرند. گاهی اوقات در یک روز دو پیغام متفاو‌ت دریافت می‌کنیم. برخی طرف‌ها می‌خواهند مذاکرات را به هم بزنند و آمریکا را وارد جنگ کنند و امیدواریم مذاکرات به عقلانیت برگردد و از مسیر مذاکرات به راهکار برسیم. ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواسته است. بار‌ها گفته‌ایم ما بمب اتم نمی‌خواهیم. ما برنامه صلح آمیز هسته‌ای داریم.

عراقچی درباره تنگه هرمز گفت: تنگه باز است و همه کشتی‌ها می‌توانند عبور کنند به جز کشور‌های متخاصم. آنهایی که میخواهند رد شوند باید هماهنگی صورت دهند. عبور بی ضرر از تنگه برای ما اهمیت دارد و کمک می‌کنیم. ما با محاصره دریایی مواجیهم. با عمانی‌ها در حال مشورت هستیم و امیدواریم این ترتیبات در آینده به نتیجه برسد. کشوری که به آمریکا کمک کرد طرف مستقیم این تجاوز علیه ایران بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی به دیدارش با نخست وزیر و وزیر خارجه هند اشاره کرد و گفت: ما مواضع نزدیکی با هم داریم. می‌توانیم با طرف هندی همکاری کنیم. وضعیت تنگه هرمز پیچیده است و در حال تلاش هستیم که کمک کنیم این موضوع حل شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.