پایان ابرقدرتی آمریکا به دست مردم ایران رقم خواهد خورد

افکار نیوز جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 14:01
در حالی که تنش‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت تردد در خلیج فارس به اوج خود رسیده است، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، در یک مصاحبه مهم با رسانه‌ای هندی، تکلیف عبور و مرور در تنگه هرمز را یک‌بار برای همیشه مشخص کرد.

وزیر خارجه در گفتگو با رسانه هندی گفت: هیچ راه‌حل نظامی‌ای وجود ندارد و فکر می‌کنم ایالات متحده باید این واقعیت را درک کند. آن‌ها دست‌کم دو بار ما را آزموده‌اند و اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که راه‌حل نظامی وجود ندارد.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل، پیام‌های متناقضی است که از سوی آمریکایی‌ها از طریق اظهارنظرها، مصاحبه‌ها و مواضع مختلف دریافت می‌کنیم.

عراقچی ادامه داد: تا آنجا که به ما مربوط می‌شود، تنگه هرمز بسته نیست، به‌ویژه برای کشورهای دوست. این محدودیت تنها برای دشمنان ما اعمال می‌شود.

او بیان کرد: کشتی‌های متعلق به کشورهای دوست و سایر کشورها فقط ملزم هستند عبور خود را با نیروهای نظامی ما هماهنگ کنند تا از هرگونه مانع احتمالی جلوگیری شود و عبوری امن داشته باشند.

زیر خارجه اظهار کرد: تنها راه‌حل، پایان کامل این جنگ تجاوزکارانه است و پس از آن ما اطمینان خواهیم داد که عبور امن برای تک‌تک کشتی‌ها تضمین شود.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.