سامانه ناپایدار بارشی وارد جو کرمانشاه می‌شود

خبرگزاری مهر جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 14:51
کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه ناپایدار به جو منطقه خبر داد که تا اواسط وقت یکشنبه موجب رگبار باران، وزش باد و رعدوبرق خواهد شد.

علی‌محمد زورآوند در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: یک موج ناپایدار جوی از عصر امروز، جمعه، وارد فضای استان شده و تا اواسط وقت روز یکشنبه جو منطقه را تحت تأثیر فعالیت‌های خود قرار می‌دهد.

وی افزود: فعالیت این سامانه علاوه بر کاهش نسبی دمای هوا، به تناوب موجب وزش باد و وقوع رگبارهای بارانی در نقاط مختلف استان خواهد شد که در برخی ساعات با رعدوبرق نیز همراهی می‌کند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه اوج فعالیت این ناپایداری‌ها برای امشب و فردا پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: شدت این پدیده‌ها در نیمه شمالی استان نمود بیشتری خواهد داشت و احتمال وقوع رگبار تگرگ در پاره‌ای از مناطق دور از انتظار نیست.

زورآوند همچنین به احتمال کاهش کیفیت هوا اشاره کرد و گفت: از امشب تا اواخر وقت فردا، به دلیل وزش باد، احتمال غبارآلود شدن آسمان به ویژه در شهرستان‌های مرزی استان وجود دارد که لازم است ساکنان این مناطق تمهیدات لازم را بیندیشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از بعدازظهر روز یکشنبه تا اواسط هفته آینده، با عبور این سامانه از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و طی این مدت وزش باد، رشد ابر و افزایش تدریجی دمای هوا اصلی‌ترین پدیده‌های جوی در سطح استان خواهند بود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.