
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس مرکزوکلای قوه قضاییه به همراه سفیرمسئولیتهای اجتماعی و جمعی از اعضای مرکزوکلای قوه قضاییه ضمن تسلیت بابت شهادت نوگلان مدرسه شجره طیبه به مردم میناب گفت: حمله دشمن آمریکایی-صهیونی به جمعی از دانش آموزان بی گناه و بی پناه مدرسه شجره طیبه نشانگر توحش و خوی خون خواری دشمنان و حامیان آنهاست که بدون درنظر گرفتن تمامی اصول اخلاقی، انسانی، قانونی و حقوق بشری به بچههای معصومی حمله میکند که هیچ نقشی در جنگ و مسائل نظامی ندارند.
عبدلیان پور با اشاره به تاکید رئیس دستگاه قضا در امر تسریع کار کارشناسی برآورد خسارات گفت: ما مستندسازیها را در قالب استانداردسازیهای کارشناسی بر پایه ملاکهای بین المللی انجام میدهیم. یعنی مستندسازیها بگونهای است در محاکم بین المللی مورد تایید میباشد.
رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه مسئولیت سنگین دیگر مرکز را درعرصه پیگیری حقوقی دانست و افزود: مجموعه ما درکنار امر مستندسازی برآورد خسارات ناشی از جنگ، تیمی از وکلای مجرب و بین المللی درمیدان آورده و به اخذ وکالت از خانواده شهدا و آسیب دیدگان اقدام نمودهاند. ما تاکنون احکامی را به طرفیت از خانواده شهدای غواص، شهدای امنیت، شهدای زمین فوتبال چوار، شهدای مدرسه بروجرد و... اخذ کردهایم که برخی از آنها به اجرای حکم از سوی دادگاه شعبه ۵۵ بینالملل تهران انجامیده است.
وی همچنین گفت: وضع کنونی کشور و قدرت نمایی ایران زمینه اخذ غرامت به حکم مقام قضایی را فراهم ساخته تا بتوانیم به لحاظ مادی بخشی از خسارات وارده جبران شود که این موضوع مورد تاکید رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله سید مجتبی خامنهای در بحث اخذ غرامت از دشمنان است.
عبدلیان پور افزود: اقدام دیگر مجموعه ما پیگیری حقوقی جنایات متجاوزین در محاکم بین المللی است که از جمله تاکیدات رهبر شهیدمان بود که فرمودند یقه جنایتکار را رها نکنید حتی اگر ۲۰ سال طول بکشد. در همین راستا ما پیگیریهای بین المللی را بطور جد دنبال کردیم که دستاوردهای بزرگی برای کشور به همراه داشت.
رئیس مرکزوکلای قوه قضاییه گفت: ما در این سفر حامل پیغام و سلام رئیس قوه قضاییه به مردم بزرگ میناب هستیم و در همین زمینه اولین دادخواست را از سوی خانواده شهدای مدرسه شجره طیبه انجام خواهیم داد.
درادامه این دیدار حضرت آیت الله ابراهیمی امام جمعه میناب و نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از حضور رئیس و اعضای مرکز در میناب و رسیدگی حقوقی به وضعیت شهدای میناب و خانوادههای ایشان گفت: داغ سنگین دانش آموزان و معلمان و والدین مینابی نشانگر حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ظلم و ستم اشکار دشمنان علیه کشورمان است.