در دهه سوم اردیبهشت ۱۳۸۸ این شایعه در فضای رسانهای کشور مطرح شد که فرزند یکی از مدیران ارشد دولت بازداشته شده و بلافاصله پس از آن عنوان شد شخص مورد نظر، محسن علی آبادی فرزند محمد علی آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی بوده است! این ماجرا حتی به مناظرههای انتخاباتی سال ۸۸ نیز کشیده شد ولی خود محسن علی آبادی ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ طی مصاحبهای خبر بازداشت شدنش را قاطعانه تکذیب کرد و البته حرفهای پر سر و صدای دیگری هم بر زبان آورد:
- میگویند من در انتخاب خاویر کلمنته به عنوان یکی از کاندیداهای سرمربیگری تیم ملی نقش داشتم در حالی که حتی اسم او را هم نشنیده بودم(خاویر کلمنته زمستان سال ۸۶ کاندیدای اصلی سرمربیگری تیم ملی ایران بود و حتی به تهران هم سفر کرد ولی در نهایت از پذیرش این سمت انصراف داد)
- کتمان نمیکنم که با امیر قلعه نویی سلام علیک دارم. همین رابطه را با علی دایی، محمد مایلی کهن، علی کریمی، افشین قطبی و... هم دارم. اما اصلاً با هیچ کدام از آنها ارتباط کاری ندارم.
- همه میدانند من و پدرم در چه سطحی فعالیت میکنیم و اگر قرار باشد خودم یا پدرم در عرصه ساخت و ساز فعالیت داشته باشیم، با هم سطح مالی خودمان این کار را میکنیم نه با امیر قلعه نویی!
- در رابطه با شایعه بازداشت شدنم باید بگویم حتی کسانی که رابطه خوبی با پدرم ندارند نیز میتوانند شهادت بدهند که من را دیدهاند و میدانند این شایعه صحت ندارد. یک عده گفته بودند ۲۰ میلیارد تومان از اداره کل تربیت بدنی اختلاس کردهام! جدا از اینکه شایعه فوق اساسا صحت ندارد، باید بگویم وقتی کل بودجه اداره کل تربیت بدنی ۱۵ میلیارد تومان است، چطور میتوانم ۵ میلیارد تومان بیشتر از همه بودجه سالانه اختلاس کنم!؟ این اصلاً با عقل جور در نمیآید(علی آبادی هنگامی این سخنان را بر زبان آورد که قیمت دلار هزار تومان بود)
بیشتر بخوانید: کارلوس کیروش: عظمت پرسپولیس من را گرفت/ برای الکس فرگوسن جوک تعریف میکردم/ مورینیو نزد من یک امانتی مهم دارد!













