نزدیک شدن اردکان به الگوی تازه بازآفرینی در جنوب کشور

صدا و سیما جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 15:22
در بازدید میدانی معاون وزیر راه و شهرسازی از اردکان سپیدان، مسئولان تأکید کردند که احیای بافت‌های تاریخی، تقویت مراکز محله و پیوند توسعه شهری با گردشگری، می‌تواند این شهر را به نمونه‌ای موفق از بازآفرینی مبتنی بر هویت تبدیل کند.

به گزارش گروه مسکن و شهرسازی خبرگزاری صداوسیما، در بازدید عبدالرضا گلپایگانی از پروژه‌های بازآفرینی این شهر، روند احیای بافت تاریخی و مراکز محله بررسی شد.

مسئولان محلی نیز در این برنامه، درباره چالش‌ها و ظرفیت‌های مغفول‌مانده اردکان توضیحاتی ارائه کردند.  

گلپایگانی با اشاره به جمعیت حدود ۱۶ هزار نفری اردکان گفت: این شهر سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است و این ظرفیت، زمانی به توسعه پایدار منجر می‌شود که زیرساخت‌های شهری و تاریخی تقویت شوند.  

به گفته وی، چهار محله تاریخی اردکان هنوز ساختار اجتماعی و هویتی خود را حفظ کرده‌اند و باید از این سرمایه پاسداری شود.  

احیای آب‌انبار محله ملا و تبدیل آن به موزه مردم‌شناسی نیز از جمله طرح‌های شاخص این سفر بود.  

همچنین چهار مرکز توسعه محله در اردکان به‌عنوان یکی از محورهای اصلی بازآفرینی معرفی شد.  

گلپایگانی این مدل را تلفیقی از تاریخ، طبیعت و مشارکت مردم دانست و آن را ظرفیت مهمی برای رونق اقتصادی شهر ارزیابی کرد.  

او در پایان گفت: اردکان می‌تواند به الگوی موفق بازآفرینی گردشگرمحور در جنوب کشور تبدیل شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.