۳۰ کشتی تجاری از تنگه هرمز عبور کردند/ محدوده مدیریت سپاه در تنگه هرمز را بشناسید

خبرآنلاین جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 16:46
۳۰ کشتی تجاری از تنگه هرمز رفت‌وآمد داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیروز ۳۰ فروند کشتی تجاری با هماهنگی کامل نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تنگه هرمز عبور کردند.

خبرنگار صداوسیما گزارش داده که این آمار هم شامل کشتی‌های فرودی و هم شامل کشتی های خروجی است.

خبرنگار صداوسیما با بیان اینکه قرار است این روند شتاب بیشتری به خود بگیرد افزود: این موضوع نشان دهنده این است که بسیاری از کشورها رژیم حقوقی جدیدی که ایران و نیروی دریایی سپاه در تنگه هرمز ایجاد کرده است را پذیرفته اند.

بر اساس گزارش این خبرنگار، طی هفته‌های گذشته دو گذرگاه ورودی و خروجی ایجاد شده است. جزیره هرمز گذرگاه ورودی و جنوب جزیره لارک گذرگاه خروجی در نظر گرفته شده اند. عرض هرکدام از این مسیرهای امن تردد، نزدیک به ۳ کیلومتر است و تمامی شناورها ملزم به حرکت در این کریدورهای مشخص‌شده هستند.

همچنین شرق تنگه هرمز (از کوه مبارک در شهرستان جاسک تا جنوب بندر «فجیره») و غرب این تنگه (از انتهای جزیره قشم تا سواحل ام‌القوین) محدوده مدیریت سپاه بر تنگه هرمز تعیین شده اند.

۳۱۲۱۱

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.